- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přesně o tom píše Roger Scruton jak ve své knize "O potřebnosti národa", tak "Západ a ti druzí." Je šance, pokud by se pomalu dostávali do Čech a byli dobře integrováni evropskými imámy a zavzati do kultury tak, aby si ponechali svoje náboženství v evropské formě - pochopili hloubku náboženství - ne formu - pochopili, co mají společného s křesťany apod. a pokud možno když nemají rodinu zde, tak vytvořili paralelní kulturní komunitu propojenou s námi? O to se snaží Hatem Berrezouga - viz jeho blog. Je to možné?
Jednoduché: jakékoliv náboženství včetně islámu musí být striktně a nekompromisně považováno jen a pouze za soukromou záležitost občana s tím, že jakékoliv projevy náboženského přesvědčení ve veřejném prostoru musí být nepřípustné, náboženství nesmí vstupovat do veřejného života společnosti.
Hmmmm... jsem příjemně překvapený. Váš článek je jasný, výstižný, srozumitelný. Máte můj obdiv.
Já bych to v kostce řekl tak, že islám je diktatura Mohameda, zatímco demokracie je diktatura lidu. A tyto dvě diktatury nejsou slučitelné.
Tak, ono i křesťanství je neslučitelné s demokracií.
Prakticky žádné náboženství nemůže být slučitelné s demokracií, protože káže slepě poslouchat příslušné náboženské vůdce.
Tohle vypadá, že se zde po p.Berrezougovi objevil další hlas rozumu.
Od vědce bych očekával vědecký přístup. Obecné plácání o podstatě islámu je k ničemu tváří tvář konkrétní situaci různých zemí, kde vaše vývody prostě neplatí. Žádná univerzalizace problému islámu neexistuje. Je například demokracie neslučitelná s islámem v Albánii nebo v Bosně? Můžete nějak obecně popřít demokratické prvky a právní platnost sekularizace v soudobé Indonézii, Turecku apod.? Jak obstojí vaše vývody v soudobém dění Tuniska a Egypta? Vaše přesvědčení je předem dáno a neposkytuje otevřenou hypotézu k diskuzi.
Počkejte si prosím na další články. Věřte mi, že v Turecku, Egyptě ani v Tunisku žádná opravdová dekomracie neexistuje a pokud se nějaké zárodky objevily, tak zase brzy zmizí. Hezký den.
Karma. Tvrdím to už dlho - islam je prekážkou budovania národov i občianskej spoločnosti.
Nesoulad islámské ideologie s demokratickými principy je stále více zjevná; Váš popis příčin je výstižný. Je však otázkou, proč nekonají evropští politici a nechávají v Evropě sílit sunnitský radikalismus, místo toho, aby podporovali a dali zelenou snahám některých osvícených muslimů o evropský směr v islámu, který by byl opravdu jen náboženstvím a neměl by v sobě prvky iniciující získání světovlády?
Myslím, že pozitivní změny v postojích se většinou neobejdou bez zkušeností. Někdy to jsou i zkušenosti velmi trpké a bolestné. Zajímalo by mne, co si myslíte o možných postojích ke křesťanům a nevěřícím těch, kteří ztratili svoje blízké například při nedávném teroristickém útoku v Egyptě. Není možné, že lidé s takovými zkušenostmi jsou třeba velmi dobře připraveni přehodnotit své netolerantní postoje (měli-li je) k jinověrcům i postoje k životu v demokracii?
Dobrý večer, rozhodně v to doufám, že zkušenosti muslimů z takovýchto událostí přinesou pozitivní posun v jejich myšlení, zvláště vůči nemuslimům. Lidský život je drahý a jedinečný bez ohledu na náboženství.