Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^ Přesně o tom píše Roger Scruton jak ve své knize "O potřebnosti národa", tak "Západ a ti druzí." Je šance, pokud by se pomalu dostávali do Čech a byli dobře integrováni evropskými imámy a zavzati do kultury tak, aby si ponechali svoje náboženství v evropské formě - pochopili hloubku náboženství - ne formu - pochopili, co mají společného s křesťany apod. a pokud možno když nemají rodinu zde, tak vytvořili paralelní kulturní komunitu propojenou s námi? O to se snaží Hatem Berrezouga - viz jeho blog. Je to možné?

2 0
možnosti
Foto

Jednoduché: jakékoliv náboženství včetně islámu musí být striktně a nekompromisně považováno jen a pouze za soukromou záležitost občana s tím, že jakékoliv projevy náboženského přesvědčení ve veřejném prostoru musí být nepřípustné, náboženství nesmí vstupovat do veřejného života společnosti.

7 0
možnosti

L35u12d52ě20k 92T89o28n71d96r

2. 12. 2017 18:50

Hmmmm... jsem příjemně překvapený. Váš článek je jasný, výstižný, srozumitelný. Máte můj obdiv. R^R^R^

5 0
možnosti
Foto

Já bych to v kostce řekl tak, že islám je diktatura Mohameda, zatímco demokracie je diktatura lidu. A tyto dvě diktatury nejsou slučitelné.

2 0
možnosti
Foto

Tak, ono i křesťanství je neslučitelné s demokracií.

Prakticky žádné náboženství nemůže být slučitelné s demokracií, protože káže slepě poslouchat příslušné náboženské vůdce.

2 5
možnosti
Foto

Lžete. Proč to děláte?

0 2
možnosti

Tohle vypadá, že se zde po p.Berrezougovi objevil další hlas rozumu. R^

5 0
možnosti

Od vědce bych očekával vědecký přístup. Obecné plácání o podstatě islámu je k ničemu tváří tvář konkrétní situaci různých zemí, kde vaše vývody prostě neplatí. Žádná univerzalizace problému islámu neexistuje. Je například demokracie neslučitelná s islámem v Albánii nebo v Bosně? Můžete nějak obecně popřít demokratické prvky a právní platnost sekularizace v soudobé Indonézii, Turecku apod.? Jak obstojí vaše vývody v soudobém dění Tuniska a Egypta? Vaše přesvědčení je předem dáno a neposkytuje otevřenou hypotézu k diskuzi.

1 9
možnosti
Foto

Počkejte si prosím na další články. Věřte mi, že v Turecku, Egyptě ani v Tunisku žádná opravdová dekomracie neexistuje a pokud se nějaké zárodky objevily, tak zase brzy zmizí. Hezký den.

9 0
možnosti

Karma. Tvrdím to už dlho - islam je prekážkou budovania národov i občianskej spoločnosti.

4 0
možnosti

Nesoulad islámské ideologie s demokratickými principy je stále více zjevná; Váš popis příčin je výstižný. Je však otázkou, proč nekonají evropští politici a nechávají v Evropě sílit sunnitský radikalismus, místo toho, aby podporovali a dali zelenou snahám některých osvícených muslimů o evropský směr v islámu, který by byl opravdu jen náboženstvím a neměl by v sobě prvky iniciující získání světovlády?

1 0
možnosti
Foto

Myslím, že pozitivní změny v postojích se většinou neobejdou bez zkušeností. Někdy to jsou i zkušenosti velmi trpké a bolestné. Zajímalo by mne, co si myslíte o možných postojích ke křesťanům a nevěřícím těch, kteří ztratili svoje blízké například při nedávném teroristickém útoku v Egyptě. Není možné, že lidé s takovými zkušenostmi jsou třeba velmi dobře připraveni přehodnotit své netolerantní postoje (měli-li je) k jinověrcům i postoje k životu v demokracii?

0 0
možnosti
Foto

Dobrý večer, rozhodně v to doufám, že zkušenosti muslimů z takovýchto událostí přinesou pozitivní posun v jejich myšlení, zvláště vůči nemuslimům. Lidský život je drahý a jedinečný bez ohledu na náboženství.

1 0
možnosti

Dakujem za vyborny clanok

4 0
možnosti
Foto

Děkuji Vám, hezký večer.

0 0
možnosti
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5302x
Vystudoval České vysoké učení technické v Praze. Absolvoval doktorské studium na Fakultě mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze, obor mezinárodní ekonomické vztahy. Dále absolvoval doktorské studium na Institutu politických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze, obor politologie. V roce 2019 byl prezidentem republiky jmenován profesorem v oboru ekonomie. V současnosti působí jako vědecký výzkumník na Fakultě mezinárodních vztahů Vysoké škole ekonomické v Praze a též na Provozně ekonomické fakultě České zemědělské univerzity v Praze. Je autorem řady vědeckých článků a knižních publikací. Velkou pozornost vyvolala zejména jeho kritická analýza vztahu mezi islámem a demokracií. Je členem vědecké rady Fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze. K jeho zálibám patří sport, historie a studium jazyků.

Je zakladatelem iniciativy na záchranu půdy v České republice.

https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=1087195&typ=PLATNY

http://wp.czu.cz/cs/index.php/?r=1071&mp=person.info&idClovek=6677

https://scholar.google.cz/citations?user=LqsgQ8gAAAAJ&hl=cs

https://insis.vse.cz/lide/clovek.pl?id=56981

www.maitah.com

Seznam rubrik