Úterý 15. června 2021, svátek má Vít
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 15. června 2021 Vít

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P69a18v78e56l 49D79v39o44ř35á69k 5369175634610

Případ jsem také sledoval. Zajímavé je, že nejprve slečna neměla žádné problémy s tím, že nemá šátek na hlavě. Ale - jak se proslýchalo, teprve na zákrok příbuzenstva na něm začala trvat. Další problém je odmítání tělesné výchovy, přičemž zdravotní sestra musí mít fyzické předpoklady pro manipulaci s pacienty. Dále je tu problém, že by nemohla ošetřovat mužské pacienty (to islám ženám zakazuje) a další je problém, že islám zakazuje zobrazovat cokoliv živého. Už jen pohled do učebnice na obrázky těla je tedy nepřípustný.

Takže slečna nesplňovala ani další podmínky pro výuku.

Pak je tu problém náboženských symbolů. Jako symbol muslimský bych viděl třeba přívěšek ve tvaru půlměsíce apod. Ale obyčejný šátek? Vždyť babky na vesnici, když jdou na pohřeb, mají též podobné šátky na hlavě. Dělá to z nich muslimky? A ještě hůře, není to naopak zneuctění muslimského náboženského symbolu?

Tahle kauza je obyčejná provokace, jejímž cílem je vnést další rozpor mezi části naší společnosti smířlivější a "opatrnější".

Stačí si najít, jak se na tento problém nahlíželo za R-U. Některá náboženství tam sice nebyla zakázána, ale jejich praktikování se smělo provozovat pouze doma a nikoliv na veřejnosti.

0/0
12.2.2020 16:23
Foto

J61i97ř34í 87T60u86r23n38e42r 8228401825703

S trochou nadsázky bych řekl, že tímto článkem ukazujete, že možná máte dobře našlápnuto do vysoké politiky. :-)Jedním dechem říkáte, že něco respektujete a zároveň to zpochybňujete. A o to právě jde. Pokud respektuji a beru za svůj nějaký princip, musím to dělat vždy, i když se mi to z jiných důvodů nelíbí nebo se mi to nehodí.

Buď svobodu náboženského projevu ( v tomto případě možná více projevu kultury a identity) respektujete nebo ne. Tečka. Neplatilo by to pouze v případě, že by taková skutečnost někoho jiného ohrožovala, poškozovala nebo diskriminovala. Odpovězte si sám, koho ohrožuje, poškozuje nebo diskriminuje holka v šátku.

Principiálně se mýlíte i v hodnocení islámu. Každé náboženství může být (a bylo) "celospolečenskou politickou ideologií" to závisí pouze na aktuálních okolnostech a v osobní rovině to záleží na osobním přístupu každého jedince. To, že problematice, o které píšete vůbec nerozumíte, vyjadřujete pak výrokem, že islám je "nesekularizované náboženství". Sekularizovaná nebo nesekularizovaná může být ( a to různým způsobem) jen společnost, potažmo stát. Turecko například bylo a v základních principech stále je sekulárním muslimským státem a v době svého vzniku bylo sekulárnější než většina evropských států. Svět islámu je v mnohém problematický a ty problémy se přenáší i do našeho světa, o to je více třeba skutečné problémy odlišovat od nesmyslů, které zbytečně jitří veřejné mínění a vytváří atmosféru nepochopení a nenávisti. Vyjádření politiků , a to i těch lokálních, by mělo jít příkladem. Myslím tím dobrým příkladem, což, je mi líto, je pravý opak toho, co jste zde zplodil.

0/−3
12.2.2020 15:27
Foto

M93a11n88s61o78o14r 49M18a16i79t17a33h 3194745923287

Vážený pane, co se rozhodnutí soudu týče, tak když něco (rozhodnutí soudu) respektuji, tak to ale neznamená, že s ním nutně souhlasím – copak Vám to není jasné?

Co se týče islámu, tak se velmi mýlíte.

S pozdravem

M.M.

+2/0
12.2.2020 19:13
Foto

J77i59ř78í 83T56u28r38n22e42r 8858391675403

Až poté, co jsem napsal svůj komentář, jsem si přečetl, kdo jste, a přiznám se, že mě docela šokovalo, že něco takového napíše akademicky vzdělaný člověk a vysokoškolský učitel. Nevím, jak je to na jiných školách, ale na UK by byla vaše vyjádření v příkrém rozporu minimálně s etickým kodexem. Nevím, jestli UK vyučujete či přednášíte , ale pokud ano, což si prostřednictvím svých dětí, které zde studují, snadno zjistím, budu si na vás stěžovat a budu žádat, abyste svým nadřízeným své postoje řádně vysvětlil .

0/0
13.2.2020 11:04
Foto

J75a65k26u66b 18Š45o42l46c 8181578124235

Lépe bych to nenapsal (to tedy určitě). Jde o tu pověstnou salámovou metodu.

0/0
12.2.2020 8:43
Foto

R52a54d27e27k 64P50o21l30i19c63k62ý 6601973241744

Každé náboženství tedy i křesťnství je "celospolečenskou ideologií". I křes ́tané mají vlastní právo (např. meuznávají rozvod, neuznávají světskou svatbu,...). Žádné náboženství není sekulární.

Naše zákony pak dávají každému právo svobodného projevu svého náboženství pokud neporuší naše zákony. Žádný ZÁKON u nás nezakazuje nosit hidžáb ani jiný náboženský symbol a ta studentka tedy měla naprosté práv jej ve škole nosit.

To, že trvala na hidžábu tedy není v žádném případě možné považovat za znak toho, že nadřazuje Šariu našim zákonům (ostatně ani muslimové se neshodnou na tom zda šátek je pro ženu poviný), ale je to prostě jen znak toho, že trvala na svých právech daných našimi ČESKÝMI zákony.

0/−6
12.2.2020 8:32
Foto

M75i28c91h74a80l 77S40v24o90b65o10d38a 5598818686111

Z pohledu českých zákonů, žádný zákon nezakazuje ani nošení nenáboženských symbolů, což přiznal sám nejvyšší soud ve zprávě, kde uvedl, že tento zákaz platí pouze ve školních řádech jako důvod zachování společenského chování a morálky. Jenže školní řád není nadřazený ani českému, ani mezinárodnímu právu. Tento zákaz nenáboženských symbolů je diskriminační úplně stejně, protože také nemá oporu v žádném českém zákoně. Závěr soudu je nebezpečný právní precedens, protože v listině základních práv a svobod jsou si práva rovna a nemůže být svoboda náboženství nadřazena svobodě projevu. Takže nejen z českého práva, ale i mezinárodního nemá žádná škola nemá právo zakázat ani kšiltovky a kapuce.

+2/−1
12.2.2020 9:17
Foto

M76i69l13a73n 21Š94ť77a44s27t47n30ý 8218132645677

Jakou váhu před zákonem má fakt, že křesťané neuznávají rozvod a světskou svatbu?8-o

0/0
12.2.2020 9:49
Foto

R93a70d69e69k 89P65o36l42i74c23k13ý 6351973501814

U nás stejnou jako právo Šaria=nulovou

0/−1
12.2.2020 13:21
Foto

L69u37k93a60s 83F38i20k10r 8611790506561

Vsichni krestane?

0/0
13.2.2020 6:50
Foto

J56o43s56e28f 20S35l97a16v67í89č21e78k 4453496376383

Vážený pane Polický, nechcete zkusit hlásat svoje názory na svobodný projev náboženství do islámských zemí?

+3/−1
12.2.2020 14:36
Foto

L59u17k68a78s 93F45i76k92r 8261510806391

Mr. Poststamp vam dal minus - tady je hrdina.

0/0
13.2.2020 6:51
Foto

J82i69ř18í 88Ř48e18z79n98í27k 4932912103105

Prosil bych o jistou míru tolerance v případě posuzování nošení šátku na obličeji, jde tu o to, že ve společnosti "bez šátků" jsme od mládí naučeni získávát nutné informace z pohledů na nezahalený obličej. A ta znalost těch reakcí je velmi nutná ve vzájemných kontaktech. Zkuste té somálské dívce stoupnout omylem na nožku. A ani nebudete mít potřebu se omluvit. Nebudete tušit, jak to s ní zamávalo.

0/−1
12.2.2020 5:42
Foto

V24l79a25d25i25s43l11a81v 49V53o21n70e62š 5217656636122

Problem neni, v islámském šátku, ale ve školním předpisu o pokrývkách hlavy. Takže buď předpis platí pro všechny nebo pro nikoho. Není snad přípustné že islámská dívka může nosit šátek a nevěřící chlapec ne. To je diskriminace hned podle vyznání i pohlaví.

+7/−1
11.2.2020 23:48
Foto

R77a58d31e95k 77P11o36l46i38c10k29ý 6631773771554

Žádný předpis o pokrývkách hlavy není.

Ve školním řádu bylo, že žáci musí být oblékání v souladu se společenskou normou-ta šátek nebo obecně pokrývku hlavy v místnosti u ŽENY na hlavě připouští.

Navíc naše zákony zaručují svobodu náboženského vyznání a náboženského projevu. Ta mlže být upravena zákonem, ale ne šolním řádem. Tedy i z tohoto pohledu není možné plošně hidžáb ve škole zakázat. Musel by napřed vyjít zákon zakazující náboženské symboly ve školách což by znamenalo i zákaz křížů...

0/−5
12.2.2020 8:24
Foto

M67i42c63h91a34l 55S41v21o25b97o91d84a 5878738726711

Společenská norma není zákon, takže zákaz nošení kšiltovky je stejná diskriminace.

+4/−1
12.2.2020 9:19
Foto

Z83d38e51n91e13k 89H68o84r11n40e17r 4394311772273

Myslíte to jistě dobře, ale jste příliš ovlivněn jakýmsi "pravým veřejným míněním". Jenomže i muslimské obce v naší republice jsou organizovány za předpokladu, že akceptují právní církevní sekularismus. Tedy přičítat oné dívce projev nesekulární šaríji je nesmyslný. V jejích vyjádřeních nikde nic takového není patrné. Hidžáb je tedy jen stejnou islámskou šaríjou jako křesťanský křížek je křesťanskou šarijou.

+1/−9
11.2.2020 21:58
Foto

L53u61d80ě11k 94T56o72n89d22r 3451472152975

Děláte si srandu? Vždyť přeci tím, že podala žalobu dala jasně najevo, že odmítá se podřídit sekulárním pravidlům našeho státu. Že ona, navíc cizinka, si bude u nás dělat co chce a budeme solit jako mourovatí, protože nás bude tahat po soudech.

+3/−2
12.2.2020 10:25
Foto

R84a25d48e71k 65P38o44l35i35c84k51ý 6771723771904

No soud řekl , že naším zákonům se naopak nepodřídila škola

0/0
12.2.2020 17:17

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz